Steve Case- Trzecia fala. Wizja gospodarki przyszłości

no title has been provided for this book
Kategoria:
Autor:
Gatunek:
Przeczytane:
Ocena:
Liczba stron: 276

 

Zawsze z przyjemnością sięgam po pozycje poświęcone rewolucji internetowej. Trzecia fala to książka rzetelna i napisana z pasją. Steve Case dzieli się z czytelnikami swoim wieloletnim doświadczeniem. Biznesmen jest założyciel American Online-firmy, która przez lata była numerem jeden w obsłudze ruchu internetowego w Stanach Zjednoczonych. Można by długo wymieniać osiągnięcia biznesowe autora. Przez lata wspierał przedsiębiorców i  wizjonerów na drodze do sukcesu biznesowego. To człowiek, który mimo porażek nigdy się nie poddawał. Case wie, jak marzenia wprowadzać w życie.

W historii Internetu można wyróżnić trzy fale. Pierwsza miała miejsce w latach 1985 do 1999. W tym okresie łącza internetowe były nowością, a ich zastosowanie stanowiło eksperyment. Przedsiębiorcy próbowali  na różne sposoby  wykorzystać nową technologię. Do gigantów tego  okresu należą takie firmy jak CISCO, Apple, IBM, Sun, Sprint i wspomniany wcześniej AOL. Lata 2000 do 2015 to okres zwany drugą falą. Nastąpiła wtedy istna rewolucja gospodarki aplikacji i sieci komórkowej. Ten okres należał do  start-upów zajmujących się sieciami społecznościowymi oraz e-handlem. Do  największych firm działających w tych latach  należą Facebook, Amazon, Google, Twitter oraz Snapchat.

Tytułowa trzecia fala rozpoczęła się w roku  2016. Przedsiębiorcy szukali nowych  zastosowań Internetu. To okres w którym nie ma żadnych ograniczeń. Swoimi  założeniami trzecia fala zbliżona jest do  tej  pierwszej. Przedsiębiorcy kolejny  raz energię czerpią z ludzi, produktów, platform, partnerstwa, polityki i  wytrwałości. Trzecia fala to era Internetu wszystkiego. Nowe rozwiązania technologiczne będą powoli  wkraczać w każdy obszar naszego życia. Nie odbędzie się to  bez trudności.

Autor zgrabnie zobrazował zasadę trzech P. Po pierwsze przedsiębiorcy powinni  stawać na partnerstwo Współpracując z innymi  firmami  można osiągnąć więcej  na wspólnym polu, niż walcząc w pojedynkę. Drugie P dotyczy  polityki, która powinna przedsiębiorcom ułatwić wdrożenie nowych rozwiązań. Autor obrazuje, że czasem regulacje prawne zamiast ułatwić wdrożenie biznesplanów, utrudniają ich realizacje. Na drodze do sukcesu przedsiębiorcy  nie powinni  zapominać o  wytrwałości. Do kształtującego się na nowo  rynku trzeba się dostosować i mimo początkowych  porażek nadal wdrażać w życie innowacyjne rozwiązania.

Książka napisana jest prostym językiem. Steve Case dzieli się z nami  swoimi  licznymi doświadczeniami. Przygodę z biznesem rozpoczął na studiach. Autor krok po  kroku  objaśnia zasady rządzące trzecią falą. Wszystkie poruszane kwestie są jasno opisane. Mimo  wieloletniego  doświadczenia Case nie występuje z pozycji  mentora. Autor traktuje czytelnika,  jak  partnera  z którym dzieli się swoimi  przemyśleniami związanymi z transformacją biznesu. Case przytacza liczne przykłady ze swojego doświadczenia.

W moim  odczuciu Trzecia fala to  manifest autora. Czytając momentami miałam wrażenie, że Case daje nam  instrukcje obsługi,  jak osiągnąć sukces w nowych  czasach. Duży nacisk położony  został na rozwój i dostosowanie nowoczesnych  rozwiązań do ludzkich potrzeb. Do  tej pory nie  zdawałam sobie sprawy, jak  bardzo  nowoczesne technologie oddziałują na moje życie. Kończąc czytać byłam pod wrażeniem. Mimo niewielkich rozmiarów książka porusza najważniejsze kwestie.

Od książki trudno się oderwać. Spodobał mi się lekko gawędziarski  styl  Case’a. Trzecia fala to  pozycja bardzo  wartościowa pod względem merytorycznym i edukacyjnym. Pozycja skierowana jest zarówno do  aktywnych zawodowo przedsiębiorców, jak ich osób zainteresowanych rozwojem technologii. Z czystym sumieniem polecam!

Za egzemplarz książki dziękuje Wydawnictwu Studio EMKA.