Maj minął mi w ekspresowym tempie, głównie za sprawą fascynujących lektur, jakimi mogłam się raczyć. Wydawnictwa prześcigały się z kolejnymi elektryzującymi premierami, to był zdecydowanie ekscytujący miesiąc. Mam za sobą 20 książek, 16 w wersji papierowej i 4 audiobooki, co jest dla mnie niezłym wynikiem. Postanowiłam sobie za cel systematycznie recenzować i nadrabiać zaległości, jak na razie realizuje go z powodzeniem. Na blogu opublikowałam 31 postów, z tego 25 recenzji (6 przedpremierowych), 3 zapowiedzi, pojawił się również wpis urodzinowy podsumowujący ostatni rok. Interesujących książek na całe szczęście miałam pod dostatkiem, za co dziękuję Wydawnictwom, z którymi współpracuje. W maju wróciłam do realizacji wyzwania #czytamfantastykę, udało mi się zrecenzować 3 pozycje, wybrane pod konkretne hasła. Kolejny miesiąc kontynuuje z powodzeniem mój osobisty challange #czytamfantastykę. Udało mi się również zorganizować dla Was 2 konkursy, jeden na Instagramie, drugi na Facebook’u, zainteresowanych zapraszam do wzięcia udziału :).
Tak prezentuje się lista przeczytanych/ przesłuchanych książek:
- Jerzy Vetulani, Marcin Rotkiewicz- Mózg i błazen. Rozmowa z Jerzym Vetulanim,
- KAFIR- Pandemia. Jak przetrwać i nie zwariować,
- Michelle Kaminsky- Seryjni mordercy. Wstrząsające wydarzenia. Okrucieństwa. Narzędzia zbrodni,
- Melissa Darwood- Schizis,
- Fiona Barton- Podejrzany,
- Rusłan Mielnikow- Mrówańcza,
- Claire North- Pierwszych piętnaście żywotów Harry’ego Augusta [AUDIOBOOK]
- Clara Usón- Nieśmiały zabójca,
- Julie Clark- Ostatni lot,
- B.A. Paris- Dylemat,
- Thomas Morris- Sprawy sercowe. Historia serca w jedenastu operacjach [AUDIOBOOK],
- Marcin Wicha- Rzeczy, których nie wyrzuciłem,
- Katarzyna Bonda, Bogdan Lach-Motyw ukryty. Zbrodnie, sprawcy i ofiary. Z archiwum profilera,
- Peter Wohlleben- Duchowe życie zwierząt [AUDIOBOOK],
- Agnieszka Lingas-Łoniewska- Kolacja z Tiffanym,
- Małgorzata Rogala- Ostatni skok,
- Anna Lubczyk- Dom z niebieskiego szkła,
- Igor Brejdygant- Szadź [AUDIOBOOK],
- Paulina Świst- Przekręt,
- Grzegorz Gortat- Morze. Odpływ.
Znoszenie kolejnych obostrzeń nałożonych związanych z pandemią koronawirusa nadal jest w toku, ja cieszę się szczególnie z jednego- w końcu otwarto biblioteki miejskie! Dzięki temu mam większy dostęp do książek i audiobooków, a na miejscu nie ma tłoku i jest dość kameralnie. Nie wiem, czy wiedzieliście, ale zwrócone egzemplarze poddawane zostają przymusowej kwarantanne, taka ciekawostka :).
Tytuł Książki Miesiąca wędruje do Julie Clark za Ostatni lot, równie elektryzujący, jak i bezbłędny thriller. Na wyróżnienie zasługują również następujące pozycje- Ostatni Skok, Kolacja z Tiffanym, Bliżej, niż myślisz i Przekręt. Najgorszą Książką w maju okazała się Pandemia. Jak przetrwać i nie zwariować, już dawno nie czytałam czegoś równie słabego i na swój sposób nijakiego. Nie polecam również Dylematu B.A. Paris, na tym tytule totalnie się zawiodłam, autorka z thrillera zrobiła kiepski melodramat, co mnie osobiście skutecznie odstraszyło.
W minionym miesiącu poza czytelniczymi podbojami postawiłam na relaks i aktywność fizyczną, nie da się ukryć, że pogoda również dopisywała. Cieszę się, że udało mi się utrzymać dobre tempo i systematyczność w publikacji. Niebawem na blogu pojawią się kolejne przedpremierowe recenzje. Dziękuję każdemu kto mnie odwiedza 🙂.